Kołobrzeg za trudny niedzielny etap nagrodził żeglarzy w poniedziałek piękną, słoneczną pogodą. Wróciło lato i dobre humory. Poniedziałkowy, 30 czerwca, wyścig na redzie Portu Kołobrzeg to było morskie widowisko dla plażowiczów, którzy mogli wreszcie skorzystać z nadmorskich uroków.
Podczas regat zdarzyła się awaria steru na jachcie „Orson” kpt. Andrzeja Wojciechowskiego. To była trudna sytuacja, ponieważ jacht żeglował szybko pod spinakerem, a bezpośrednio za nim płynął również na spinakerze jacht „Wisła” z kpt. Adamem Lisieckim. Ale dwaj znakomici regatowcy sprawnie opanowali trudną sytuację unikając zderzenia. Tę sytuację dokładnie sfilmowała kamera Jacka Roczniaka, operatora stacji TVN z Magazynu Żeglarskiego.
II Regaty Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego Bakista Cup są pierwszymi regatami morskimi w Polsce, których sędziowie zastosowali angielską formułę pomiarową NHC. To nowy pomiar jachtów, oprócz dotychczasowych, sprawdzonych formuł ORC i KWR. Jest to ważna sprawa dla wszystkich regat, gdyż NHC obejmuje wszystkie jachty, nie wywołując kosztów i konieczności pomiarów. Dotychczasowe wyniki w NHC są podobne do wyników w ORC i KWR, co potwierdza prawidłowość tej formuły.
Po trzech etapach klasyfikacja w poszczególnych grupach wygląda następująco: Grupa KWR I Antidotum z kpt. Marcinem Mrówczyńskim Loxa z kpt. Władysławem Chmielewskim Umbriaga z kpt. Stanisławem Wondołowskim
Grupa KWR II Orson z kpt. Andrzejem Sokołowskim Wisła z kpt. Adamem Lisieckim Johanna z kpt. Piotrem Parzym
Grupa ORC Antidotum z kpt. Marcinem Mrówczyńskim Wisła z kpt. Adamem Lisieckim Bryza 33 z kpt. Tomaszem Piaseckim
Grupa NHC Antidotum z kpt. Marcinem Mrówczyńskim Bryza z kpt. Tomaszem Piaseckim Loxa z kpt. Władysławem Chmielewskim
Na zakończenie etapu kołobrzeskiego Wiceprezydent Miasta Kołobrzeg Andrzej Olichwiruk, dyrektor Zarządu Portu Morskiego Kołobrzeg Henryk Rupnik oraz Kierownik Portu Jachtowego Wiktor Popiołek wręczyli żeglarzom nagrody za wyścig na redzie Kołobrzegu.
1 lipca, o godzinie 10.00 start do kolejnego wyścigu Kołobrzeg – Darłowo. Pierwszy na mecie będzie sędzia Kacper Gryglewski, który ustawi linię mety i będzie czekał na zawodników. W regatach od portu do portu jest to konieczne, gdyż jachty regatowe mogą prześcignąć jacht Komisji Sędziowskiej „Stary”. W przygotowaniu linii mety oraz trasy regat bardzo pomocni są gospodarze portów do których zawijamy. W Świnoujściu pomaga nam motorówka „Patrol” z Komendy Miejskiej Policji w Świnoujściu, w Dziwnowie WOPR a szczególnie Zbigniew Jeszka, w Kołobrzegu Kierownik Portu Jachtowego Wiktor Popiołek oraz Ochotnicza Straż Pożarna, a w Darłowie Zarząd Portu Morskiego Darłowo z jego Dyrektorem Waldemarem Śmigielskim.
Piotr Stelmarczyk fot. M.Wilczek